zondag 31 mei 2009

Lanterfanten & luiwamessen

Vrijdag kreeg ik een telefoontje van So’s assistente: de uitslag van het lab was binnen, of ik kans zag om even langs te komen. Nee, het kon niet over de telefoon. Nou wist ik gelukkig dat ze je hier ook laten komen als er niks aan de hand is. Bauke had laatst namelijk hetzelfde. Ik in de stress want “ze laten je toch niet voor niks langskomen?” maar ik bleek de zaken teveel door mijn Hollandse bril te bekijken.

“Hello Mrs Do it!” zei So toen hij me zag.“How are you?” Ik vertelde hem dat ik me weer een stuk beter voelde waarop hij zei dat de antibiotica die ik had gekregen, ook zeer krachtig waren. “The only thing stronger is injections. Did I tell you about injections?” “Yes, yes”, zei ik “I really feel much better now.” So hing de foto’s van mijn borstkas op en liet me zien waar de chestinfection zat. Ik zag eigenlijk niet echt iets maar knikte toch. Hij gaf me nog wat fluimicil-tabletten mee en dat was dat.

‘s Avonds zijn we met z’n drietjes lekker gaan eten bij een Thai in onze straat. Bibi bunkerde als een uitgehongerde olifant. Ze houdt kennelijk van Thais want laatst, bij een andere Thai,smulde ze ook al zo. Thuis eet ze alleen drie doperwten- tenzij we patatjes, pizza of pannenkoeken eten. Zaterdag was ook het weer wat beter en zijn we erop uit gegaan naar Lantau island, waar je je met een skilift naar het dorpje Ngong Ping kunt laten brengen, om daar een gigantisch boeddhabeeld te bezichtigen. Een nogal toeristisch en kunstmatig dorp, maar toch een leuk uitstapje, vooral het ritje hoog en droog met veel uitzicht in de skilift was geinig. Weer thuis maakte Bauke volkorenpannenkoeken met spek en maple syrup en gingen we op tijd naar bed.

Vandaag is het weer grauw en grijs buiten. We maken ons niet te druk, lanterfanten en luiwamessen, knappen een uiltje als Bibi slaapt, lezen krant of boek en zetten nog maar eens een kopje koffie of thee. Om kwart over drie waren we gedoucht en in de kleren. Missie van de dag: bedenken wat we vanavond zullen eten en daar de boodschappen voor halen. Zo’n zondag dus. Heerlijk. Straks de lamskarbonaadjes de oven in schuiven, daarna misschien nog een filmpje op de buis en morgen weer back in business.

1 opmerking:

  1. Hallo Sanne. Hopelijk ben je weer opgeknapt. Laat maar weten wanneer je tijd hebt. Ik ben flexibel!

    BeantwoordenVerwijderen