zaterdag 16 mei 2009

Darling sausage

Allereerst: hartelijk dank voor de leuke reacties op bloghomies! Gezellig hoor. Richard: je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar dat via via. Vond op het blog van A. (die ik voortaan gewoon Ans zal noemen) trouwens een paar gadgets waarmee bezoekersaantallen geteld kunnen worden (zelfs gerangschikt naar land van herkomst) dus die heb ik vanochtend ook maar gedownload. (In de hoop dat ik daar goed aan heb gedaan. Als het nou erg tegenvalt, dacht ik, dan moet ik ze maar weer verwijderen.)

Iets heel anders: vanochtend kwam de (sinds vorige week) potentiĆ«le oppas op bezoek om met Bibi en Bauke kennis te maken. Ze is Engels, noemt mij darling en Bibi sausage, en we hebben er wel een goed gevoel over. Ik geloof dus dat we met elkaar in zee gaan. We willen nog wel even haar referentie nabellen, maar als dat goed zit, gaat Bibi voortaan op dinsdag en donderdag met haar naar Pips. Bibi en ik zijn trouwens afgelopen vrijdag naar weer een hele andere playgroup geweest (waarover ik getipt was) met een “binnen” en een hele grote tuin met allemaal speelattributen. De kinderen doen daar gewoon lekker waar ze zin in hebben, terwijl de ouders hun kroost in de gaten houden, een kopje koffie drinken en een beetje met elkaar kletsen. Niks geen gareel. Voor alle betrokkenen erg gezellig, dus ik denk dat ik onze sausage daar dan voortaan zelf mee naar toe neem op vrijdag.

Dan nog een laatste haar-update. Bauke laat het zijne op dit moment knippen – volgens mij al voor de derde keer sinds we hier zijn. Hij gaat voor vier euro naar een Chinees die alleen Cantonees spreekt en komt daar dan helemaal tevreden van terug. Wat heerlijk moet het soms toch zijn om een man te zijn! Ik ben nog steeds niet geweest, en dat komt niet door het gebrek aan een oppas. Ik laat mijn coupe cat nu lekker groeien en overweeg in augustus een knipbeurt bij mijn eigen vertrouwde Amsterdamse Jantien. Maargoed. Niets zo veranderlijk als plannen met haar, dus tot die tijd is uiteraard ook weer alles mogelijk.

1 opmerking:

  1. Oh, bij Beijing (in Elements) knippen ze wel goed alleen je bent echt uren kwijt. Zei net ook tegen Ans: ken hier ook een NL meisje dat goed en snel knipt! Voor als je lekker niet wil inburgeren. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen