maandag 7 september 2009

Oralmedic, blootvogels en kakkerlakken

Een week thuis zijn we inmiddels, en terug in ons oude ritme. Bibi wordt nog wel wakker ‘s nachts, maar niet meer urenlang; ik ben een halve kilo Nederland kwijt (nog 1 te gaan) en Bauke heeft er alweer een dagje China opzitten. Verder is hier niet veel noemenswaardigs gebeurd, behalve:

Aft weg!
Toen we in Nederland waren, gaf mijn vader me een nieuw middel tegen aften en het is bijna niet te geloven maar HET WERKT ECHT!!!! Je smeert het op de aft, de pijn verdwijnt METEEN EN VOORGOED en één tot twee dagen later is ook de aft zichtbaar weg. Het is vermoedelijk een zeer agressief middel: het stukje wang dat ik ermee insmeerde sloeg er meteen wit van uit, alsof het ter plekke afstierf, maar dat kan me niet bomme want het werkt! Oralmedic heet het middel – ik heb vanochtend even bij de drogist gekeken of ze het hadden maar helaas, Mannings heeft het in elk geval niet. Bij deze daarom een oproep aan iedereen uit Nederland die ons nog komt opzoeken: neem een paar verpakkingen Oralmedic mee! (Dit klinkt hebberig maar 1 verpakking is slechts goed voor 3 aften …)

Blootvogel
Bibi wil steeds bloot. Ze trekt al haar kleren uit, luier incluis, en loopt dan met haar blote appelbilletjes door het appartement te paraderen. Zaterdag lag er in een hoekje van de kamer ineens een mini-drol en zondag deed ze twee keer een plas, gewoon daar waar ze toevallig stond te blootvogelen. Tijd voor een potje, dachten we, maar bij de plaatselijk “Babies ‘r us” verkopen ze alleen potjes met toeters, bellen en geluid. We zijn nu op zoek naar een plain old potty.

Kakkerlakken
Bauke ziet steeds kakkerlakken! Getverdegetverdegetver! “Ik zag weer een kakkerlakje”, zegt hij dan als hij uit de keuken of badkamer terugkomt. Terwijl de kakkerlakbestrijding het hele appartement onder handen heeft genomen terwijl wij in Beijing waren, nog maar kort geleden dus en ik bovendien een schoonmaakfundamentalist ben. Ik ben hevig verontrust en bezin mij op verdere actie.

5 opmerkingen:

  1. Hahaha!
    Kijk eens bij die chinese drogisterijen. Herkenbaar aan het rode kruis op de voorgevel. Ben altijd terug gekomen van die winkel met waar ik op zoek naar was. Zelfs medicijnen die voorgeschreven waren in NL!
    En wat die K-beesten betreft: SPUITBUSSEN! Ik heb er net weer eentje gekild en dat terwijl ik zelf op de wc zat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, "blootvogelen"! Vandaar dat je een woord moet hebben voor doos / muts / tut / tum / k-u-t! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He hadden we dat geweten! We hebben hier drie plain old potties zonder toeters bellen en andere thema's. Gewoon van die fijne keiharde potjes die een afdrukje achterlaten op de fluwelen dijen van je peuter. Je had er zo een in je koffer kunnen stoppen. Ik zou de Ikea eens proberen. De A'damse Ikea verkoopt fijne simpele potten all the way from sweden zonder lichtjes, rinkelende elandneuzen of hoorngeschal. O enne, misschien moet je ook een paar hondendrollenzakjes kopen. (weet je nog: 'en dan schep je zo de drol op' , bron: hondenshow op de parade). Kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OralMedic is inmiddels op vrij veel plekken te koop, en zo niet, dan heb je ook nog "debacterol" wat hetzelfde spul is, maar dan op recept. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ORALMEDIC provides you with a hygienic means of treating mouth ulcers. Simply snap one end of the stick to allow ORALMEDIC to permeate the cotton bud before application. http://www.oralmedic.com.hk/english.html

    BeantwoordenVerwijderen