maandag 20 juli 2009

Babyboom

Wie is Lies, uit 2008? vroeg Bauke zaterdag. We stonden in de keuken en tuurden nu alletwee naar de verjaarskalender. Geen idee, zei ik, vast iemand uit jouw familie. En hier dan: Jaap, ook 2008, zei Bauke. Al sla je me dood, zei ik, ik zou het je niet kunnen zeggen. Is Lies niet van Anneke? probeerde ik. Nee, zei Bauke. Dat is Lieselót. Die is bovendien uit 2005. Van Willem dan? vroeg ik. Nee, die van Willem was van december en die heette, kom, hoe heette die van Willem toch ook alweer. Nouja, hoe kan dat nou, zei ik giechelig, dat we niet meer weten wie Lies en Jaap zijn? Jíj hebt ze er anders op gezet hoor, zei Bauke - het was inderdaad mijn handschrift. Iemand moet het doen, bekende ik, en ik doe het tegenwoordig altijd meteen als we een geboortekaartje krijgen, inclusief geboortejaar, anders vergeten we al die verjaardagen en leeftijden geheid. Nou, zei Bauke, dan is het misschien geen gek idee om er voortaan ook meteen een achternaam bij te zetten.

(Niet veel later herinnerden wij ons gelukkig weer wie Lies en Jaap moesten zijn. Om redenen die voor zich spreken zijn enkele jaartallen en de namen Lies, Lieselót , Jaap, Anneke en Willem gefingeerd.)

3 opmerkingen:

  1. Hi Sanne,
    Nice Pictures of Bibi. Unfortunately I do not read Dutch. Send me an email. Fareeda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hasan! (:-))
    Wat een grappig verhaal en wel enigszins herkenbaar, tot we naar HK gingen was het wel bij te houden maar sinds wij hier zijn, zijn er zo'n 10 baby's geboren in mijn directe kring! BTW, als ik nou in jouw kring zat en mijn kind ergens de komende tijd jarig was, zou ik wel heel argwanend zijn.... ;-) Of misschien ben je juist wel heel snood en heeft dit gesprek met Bauke een half jaar geleden plaatsgevonden.... Of misschien JUIST niet.... Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben je lekker op vakantie? Mis je verhaaltjes!

    BeantwoordenVerwijderen