vrijdag 2 oktober 2009

60 jaar Volksrepubliek China


Op 1 oktober, 60 jaar geleden, riep Mao de Volksrepubliek China uit. Dat werd gisteren ook in Hong Kong gevierd. Iedereen was vrij (uiteraard met uitzondering van het winkelpersoneel - want wat moet je anders op je vrije dag?) en 's avonds ging er voor 3 miljoen Hong Kong Dollar vuurwerk de lucht in. Vanaf het gemeenschappelijke terras (op de 62e verdieping) van de nabijgelegen Arch, waar Ilse en Remco wonen, hadden we goed zicht op de Victoria Harbour, waar het allemaal gebeurde. De skyline van HK-eiland was voor de gelegenheid eens niet verlicht. Ik was mijn camera vergeten maar Bauke heeft wat foto's met mijn mobieltje gemaakt - zie slideshow. Bibi vond het allemaal maar griezelig.

2 opmerkingen:

  1. Hi, ziet er prachtig uit!! Ik heb alles gemist...was het eigenlijk een beetje vergeten en de kleine meid sliep al, dus kon niet weg. Maar via jullie foto's toch nog een beetje meegenoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er gaaf uit! Natuurlijk een beetje zonde van het geld, maar ik vind vuurwerk toch ook altijd wel iets magisch hebben (behalve als er midden op straat een vuurpijl je jas in schiet als je net het nieuwe millennium in bent gerold met een keelontsteking....ja dat waren ook chinezen maar dan met gare pijlen dus!) Ik vond trouwens de beelden uit Peking wel een beetje iebelig. Van die types die een jaar lang hadden geoefend om hun benen tegelijk en even hoog de lucht in te zwaaien. T houdt je natuurlijk lekker van de straat zo'n lang repetitieschema, maar t ziet er uiteindelijk voor de rest van de goegemeente toch ook wel een beetje onderdrukt uit...

    BeantwoordenVerwijderen