woensdag 28 oktober 2009

Gekkenhuis

Sjo. Nou. Dat was even een lange blogloze periode. Eerlijk is eerlijk: ik heb er ook niet zoveel zin in de laatste tijd, in dat geblog. Maar daarnaast hadden we het hier ook ineens DRUK: 8 oktober kwam Herke een lang weekeind op bezoek en nog maar een paar dagen geleden zijn Joep, Jacqueline en Nienke, na een week in Hong Kong gebivakkeerd te hebben, weer naar Nederland vertrokken. Verder zaten wij afgelopen weekeind met onze billen op het warme strand van Sanya op het Chinese eiland Hainan en had ik vorige week - naast het bezoek van onze Nederlandse vrienden - ook ineens allerlei afspraken met Hongkinese vrienden dan wel potentiƫle nieuwe Hongkinese vrienden.

Zo bezocht ik vorige week in drie dagen twee keer Disneyland Hong Kong (ik heb maar meteen een jaarkaart gekocht); aten wij de afgelopen 11 dagen 9 keer uit (eigenlijk tien keer, want ik had tussen de bedrijven door ook een lunchafspraak); bezochten we Lantau, Lamma, “het eiland” en “ons buurtje”; zaten we twee keer een uur en tien minuten in een vliegtuig en belandde ik totaal underdressed op een charity event ten behoeve van zielige Hongkinese kindertehuiskindjes. (‘t Was een doodgewone donderdagmiddag maar zo’n beetje alle aanwezige dames hadden cocktailjurkjes aan met hoge hakken eronder, elegante tasjes aan hun arm, net iets teveel make-up op hun gezicht en goed gekapte haren. Ik had mijn witte spijkerbroek aan - vond ik al zeer gewaagd gezien eerdere avonturen met witte broek - en een leuk maar wel gewoontjes bloesje met, daar kwam ik helaas net te laat achter, namelijk toen ik de deur al uit was, ZWEETPLEKKEN onder de oksels - van al die stressige haast natuurlijk! In de gangen van Sorrento probeerde ik nog een beetje nonchalant met mijn armen door de lucht te wapperen, in de hoop dat de airco e.e.a wat zou doen opdrogen, maar het mocht niet heel erg baten. Mijn coup was natuurlijk catweazle. Morgen ga ik naar de kapper.)

En zo veranderde het sukkeltempo waarin mijn leven (en dat van het Bibeltje) zich tot dan toe afspeelde, ineens in een snelle draf, met haast en stress en zweet en geen tijd voor mail, skype of blog.

Gekkenhuis.

Wel erg gezellig natuurlijk.

3 opmerkingen:

  1. Sjo sjo, dat was inderdaad een tijd geleden! Maar leuk dat je weer even in het blognieuws bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het duurt even, maar dan heb je ook wat ;) Vertel, hoe was Sanya? Ik heb afgelopen weekend eindelijk geboekt, dus wil natuurlijk alles weten!

    X Ryanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb mn wasjes van Vietnam nog niet wel niet af, maar ben ook benieuwd hoe Sanya was!
    Leuk he, dat reizen. Zoals een vriend van mij opmerkte: je vliegt 'daar' (in HK) net zo makkelijk naar Vietnam als je vroeger (nog in NL) naar Wijk aan Zee reed....

    BeantwoordenVerwijderen