vrijdag 16 oktober 2009

Bibi’s vocabulaire

Bibi snapt al veel meer dan ik denk. Al is haar eigen vocabulaire voorlopig beperkt tot:

Sjo (Zo)
Nouw (Nou)
Sjo, nouw (Zo, nou…)
Haajieoo (Hallo)
Babai (Dag dag)
Bah
Bal
Nee
Mama
Papa
Oh ooh

en snap ik haar vaak helemaal niet; ze begrijpt heel veel van wat wij zeggen. Zo was ik laatst een beetje pissig, omdat ze onze slaapkamer in een onbeheerd ogenblik overhoop had gehaald en op een oordop stond te kauwen. Waar is nou die andere oordop? - vroeg ik haar. Ze haalde haar schouders op. Nou, zei ik toen, ga die dan maar es even zoeken. Dat deed ze, op handen en knieën, om zich vervolgens met die oordop en een grote grijns op haar gezicht weer bij mij te melden: Sjo!

Van die dingen.

Maar soms snapt ze er ook helemaal niks van. Vanmiddag gingen wij dan eindelijk samen die lang beloofde fiets kopen! Roze en van Hello Kitty, want die probeert ze de meisjes in de speeltuin altijd afhandig te maken. We waren in die vreselijke Toys ‘r Us – een soort Intertoys of Bart Smit, maar dan vele malen erger. Ik wees een roze Hello Kitty exemplaar aan, zodat Bibi hem even kon uitproberen. Helemaal in d’r nopjes, het schetekind! Dat die fiets een showfiets was, en wij hem echt gingen kopen, maar deze teruggezet moest worden bij de andere showfietsjes, ging er niet in. Woedend was ze: Nee, nee, nee, nee, nee!!!!!

Enfin.

Ons engeltje heeft een fietsje. Nu nog leren fietsen.

1 opmerking:

  1. Sjo, nouw, dat ziet er goed uit! Ik heb nooit zo'n mooi roze fietsje gehad...Super!
    Babai!!

    BeantwoordenVerwijderen