woensdag 26 mei 2010

Jetlag

Gaap.

Vannacht weer eens ouderwets gezellig met een kussen op mijn kop geslapen. Hoewel het door de bank genomen wel wat beter gaat met Bibi en het slapen, is het de afgelopen dagen weer bar en boos. Vannacht van 12 tot 5 gespook – weliswaar met stille tussenpozen, maar slapen doe ik dan toch niet. Toen ik net weer in een droomfase was beland, haalde Bauke dat kussen van mijn kop omdat het tijd was om op te staan. Na het ontbijt het moeie lijf toch maar in de trainingsbroek gehesen en op naar de gym.

Ruim vijf weken ga ik nu, zo’n beetje dagelijks, en ik heb echt het idee dat het me goed doet (al voel ik me vandaag toch wel echt ge-jet-lagged). Ik lijk zelfs minder last van aften te hebben, en als ik ze heb, zijn ze minder groot en gemeen! (Maar dat kan natuurlijk toeval zijn.)

Na het sporten even gedoucht en me vervolgens gestort op een nieuwe variant couscoussalade: een combi van een oud Trouw-recept dat ik niet eerder had gemaakt (gewelde couscous met citroenrasp en -sap, geperste knoflook, een flinke scheut olijfolie en veel fijngehakte munt, basilicum, rucola, koriander, peterselie en bosui) en het een en ander dat me er wel lekker bij leek smaken (limoensap, een verbrokkeld geitenkaasje, een fijngehakt rood uitje, een komkommer, ont-zaad en tevens fijngehakt, versgemalen zeezout en peper – volgens het trouwrecept moest de couscous eigenlijk in kippenbouillon geweld, ik heb gewoon water gebruikt). Ik heb er net vast een kommetje van gelunchd en het is echt ENORM LEKKER!!! Vanavond met een gegrild worstje erbij: hmmm…

Ondertussen is het kakkerlakkendrama hier nog steeds gaande. Gelukkig komen ze minder vaak bij ons op visite (ik ving er gister één), maar in de gemeenschappelijke gang, waar ik nu elke ochtend met een bus Speedtox en een rol keukenpapier op jacht ga, is het nog steeds feest. Volgens de conciërge heeft de de huisbaas van hiernaast de ongediertebestrijding inmiddels ingeschakeld, en is het wachten op hun komst. Tja. Ik heb ondertussen maar wat speedtox onder de deur van dat lege appartement gesprayd, in de hoop dat kakkerlakken die het pand willen verlaten het niet lang maken. Wordt vervolgd.

Verder is het hier al dagen heerlijk weer: tegen de dertig graden, een lage luchtvochtigheid en een lekker stevig briesje. Alle ramen open; de airco uit. Over een uurtje gaan Bibi en ik met Ilse en Tamar naar Disneyland. Ik ga ons schatje zo maar eens wakker maken. Een beetje eerder dan normaal, zodat ze het vannacht misschien wat beter doet.

10 opmerkingen:

  1. Dat receptje ga ik proberen van de week! Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha, lekker, couscoussalade! Ik 'flikker' er vaak nog een 'blikkie' kikkererwten doorheen, geeft me zo'n gezond idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met kikkererwten is inderdaad erg lekker, zo maak ik 'em normaal gesproken eigenlijk meestal :-) Of, in plaats van kikkererwten, met granaatappel en heel veel koriander en munt. Maar die zijn nu niet in seizoen. Hmmm.... Er staat nog wat in de koelkast :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, met granaaaaaaaatappel, YUM, mental note!!! Mag ik dan de koriander (bleh) weglaten ?? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hou je niet van koriander??? Dat vind ik nou echt om te smullen :-) Maar alleen munt kan natuurlijk ook. En een beetje platte peterselie ofzo, voor het zicht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja, maarja, jij bent gewoon een beetje een rare :-), jij eet ook liever geen taartjes. Ja lieve lezertjes, Sanne eet liever koriander dan een taartje. Had ik toch bijna niet voor t eerst toen met haar afgesproken, na de mededeling 'dat ze niet zo van de taartjes was'. Ik wel, dat moge duidelijk zijn.
    Gelukkig hebben we dat wel gedaan, dat afspreken.
    Gauw weer een keertje geen taartjes gaan eten, Sanne?!?! :-)

    XXX!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ssshhhhjjt Mickey! Da's geheime info...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan je een hand geven. Heb vannacht 1,5 geslapen en 6,5 uur wakker gelegen met een huilende, jeukende, op-mij-willen-liggen, zeer wakkere Fiep. T schaap heeft de waterpokken, all over the poor little body..;(
    Misschien moeten we dit soort ellende-momenten aangrijpen om te skypen, haha... Tja je moet toch nog iets positiefs zien te vinden in de ellende. Nou hoe het ook zij, ik ga vandaag maar eens een rabarbertaartje bakken (kan helaas geen stukje naar HK beamen voor Mickey). En die couscous staat nu ook weer hoog op mijn lijstje! Ik heb hier zelfs nog een handgeschreven receptje van jou in mijn kookmapje zitten. Komisch he.
    Nou hang loose daar en blijf die gewichten heffen!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen