maandag 19 april 2010

(Kuch)

Hallo! Daar ben ik weer eens. Ik overwoog even mijn blog maar op te heffen, omdat het me te langdurig bleef ontbreken aan inspiratie, de juiste spirit, energie, of hoe ik het dan ook maar moet noemen, maar omdat ik dat toch ook zo wat vond (vooral jammer en toch ook zonde) ga ik proberen de draad weer op te pakken. Wij zijn hier nu aan onze laatste loodjes begonnen en het zou natuurlijk wel leuk zijn als mijn blog in elk geval een staart aan zijn kop krijgt - en niet zomaar ergens in het niets eindigt.

Het ziet ernaar uit dat wij eind juli, begin augustus terug gaan naar Nederland. Eind juni zit Bauke’s taak in Hong Kong er op en dat willen we afsluiten met een langdurige vakantie “in de buurt”. Sri Lanka? En dan misschien de Malediven? China, opperde Kees – en dat is natuurlijk ook helemaal geen gek idee. En voordat het zover is, is er ook nog van alles te zien in Hongkong. Wat is de tijd toch gevlogen! Ik word er bijna weemoedig van. Met het einde in zicht, willen we onze weekeinds toch ook wat beter gaan gebruiken.

Hoewel het geen straf is om terug te gaan naar Amsterdam, had ik het toch ook geen straf gevonden om hier nog wat langer te blijven. Ik voel me eigenlijk net ingeburgerd. Misschien dat ik Jan of Thea’s advies (een studie, een baan, vrijwilligerswerk) dan wel zou opvolgen, want ik geloof dat ik het wel weer eens prettig zou vinden om (ook) betrokken te zijn bij iets anders dan mijn allerliefste man, mijn schetekind, en het huishouden, maar het is hier natuurlijk zeer comfortabel leven in een bijzondere stad.

Zucht. Enfin. We zijn nog niet weg natuurlijk.

Lieve Lezert: excuses voor mijn langdurige afwezigheid en bedankt dat u het toch weer eens probeert. Kom deze week nog eens terug: aan tekst & beeld van onze vakantie in Maleisiƫ wordt gewerkt.

6 opmerkingen:

  1. fijn je weer te zien in blogland :-)

    x uit NL, morgen zou ik terug moeten vliegen maar of dat gaat gebeuren...?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh enne...wij willen je ook nog wel even houden, in HK. Veel gezelliger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hehe...daar is ze weer! maakte me al zorgen. Jemig dat gaat ineens snel! Ik word er ook weemoedig van...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welcome back!! Maar ik was helemaal vergeten dat jullie in de zomer al weer vertrekken. Bah wat ongezellig....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha San! Ach ik begon er al aan gewend te raken dat ik elke dag even een verhaaltje las over de negentwintigste ;) Maarrrr, wat fijn dat je er weer bent! En wat en leuke foto's. (wat een jaloezie wek je weer op). Wij zullen ons hier langzaam gaan voorbereiden op jullie komst. Een kleine inburgeringscursus verzorgen, t gras in het park picknick-klaar maken, roseetje koud leggen, oppasmeisjes inseinen en de straat versieren ;)
    Geniet lekker daar en denk nog niet teveel aan de terugtocht, die komt vanzelf en dan heb je nog genoeg tijd om erover na te denken!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gegegege... Lieve Pin, dat is dan wel weer wat om echt naar uit te kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen