vrijdag 15 januari 2010

Die tas praat tegen je

Gisteren met Mickey naar “de twee laantjes” geweest: twee smalle winkelstraatjes in Central met kraampjes vol zaken waar de moderne vrouw van de wereld niet buiten kan: tassen, riemen, sjaals, schoenen, tassen, riemen, sjaals, schoenen en tassen, riemen, sjaals en schoenen. En alles echt voor niets – nouja, niet voor niets natuurlijk, maar wel voor weinig.

Ik ga niet opsommen waar ik allemaal mee thuis kwam (dat zou maar een verkeerd beeld geven) maar ik heb mijn slag geslagen. En ik niet alleen trouwens – Mickey kon er ook wat van.

We zeiden dingen als:

Die tas praat tegen je
Je naam staat erop
When in Rome, do as the Romans do
Als je er nou twee koopt, kun je afdingen
Hoezo: je kunt ze niet alledrie nemen?
Daar heb je nog jarenlang plezier van
Dat is ook gewoon leuk op een spijkerbroek
Zoiets kan in je kast eigenlijk niet ontbreken
Daar heb je altijd wat aan
Die kleur staat prachtig bij je ogen
Ik zou het gewoon doen
Als je dit niet doet, heb je morgen spijt


en hadden zo echt wat aan elkaar.

3 opmerkingen:

  1. Hahahaha!!! Geweldig!!

    Ik zie wel dat de dames klaar zijn voor een ouderwets dagje shoppen in Shenzhen. Niet in dat winkelcentrum net over de grens maar echt het centrum in. Ik heb alle adressen in het Chinees dus als jullie zover zijn (en dat kan nooit echt lang meer duren) hoor ik het wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ik hoor het al, jullie vermaken je wel :) Ben natuurlijk wel heel benieuwd naar de buit en euh...waar zijn die straatjes precies? Tassen en schoenen zijn de enige dingen die ik nog kan kopen zonder er binnen een paar weken uitgegroeid te zijn, en ik ben dol op pratende tassen!

    BeantwoordenVerwijderen