zaterdag 7 november 2009

Rock me Amadeus

Gisteravond naar Die Zauberflöte geweest, in het Hong Kong Cultural Centre hier in Tsim Sha Tsui. Oog(en oor)strelend, hoewel we soms wel wat werden afgeleid door mensen in het publiek. Terwijl in de rij voor ons een moeder de hele opera voor haar dochtertje van een jaar of zeven aan het vertalen was en na twee uur ook haar zoontje van een jaar of zes (die er toen tabak van kreeg en op het balkon mee begon te drummen), in het gareel moest zien te houden, zat twee rijen achter ons een stel meiden te ouwenelen, trok rechts van ons iemand (PSSSJJJJJ!!!!) een blikje open en kwam halverwege de eerste act een grote groep laatkomers binnen, op zoek naar hun zitplaats. Het was mijn eerste operabezoek, maar dit is volgens mij toch onbestaanbaar in Nederland. Enfin, het was desalniettemin erg leuk. Vanochtend tijdens de koffie draaide Bauke, om nog even in de sfeer te blijven, Falco’s Rock me Amadeus. Bibi headbangde mee. Gezelligheid.

De rest van de week was ook heerlijk. Het weer is hier nu zoals je zou wensen dat het weer altijd is: rond de 25 graden, niet te vochtig en lekker zonnig (al was het dinsdag ineens een soort van koud), ik heb elke nacht redelijk tot goed geslapen (knock on wood) en had allemaal leuke afspraken.

En vandaag komt er weer bezoek uit Nederland! Vanmiddag halen we mijn schoonouders op van het vliegveld. Zij blijven tot woensdag bij ons in Hong Kong logeren en daarna gaan we met z’n allen een paar dagen naar Yangshuo in China. Zondag gaan wij weer terug naar Hong Kong en trekken Bauke’s ouders verder China in. Over aanloop hebben wij hier in het verre Oosten dus niets te klagen! Erg leuk. ‘t Zal wel weer even stil worden vermoed ik, op het blog.


5 opmerkingen: